سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جبران خلیل جبران

این چند جمله از جبران خلیل جبران است که در وبلاگم گذاشته ام شما هم  می توانید مشاهده کنید.

-          هرگز در پاسخ عاجزانه درنمانده ام مگر در برابر کسی که از من پرسید : تو کیستی ؟

-          بارالها مرا طعمه ی شیر کن پیش از آن که خرگوش را طعمه ی من کنی.

-          تو کوری من هم کر و لالم پس دست در دست من بگذار تا یکدیگر را همراهی کنیم.

-          محبت کلمه ای است از نور که دستی از نور آن را بر صفحه ای از نور نوشته است.

-          وقتی قلبت کوه آتشفشان است چگونه انتظار داری در دست هایت گل بروید ؟

-          تو دو تن هستی : یکی بیدار در ظلمت و دیگری خفته در نور.

-          خاطره شادمانی های دیروز ما تلخ ترین غمی است که امروز داریم.

-          ایمان واحه ای سبز و خرم در صحرای دل است که قافله های فکر و اندیشه به آن نمی رسند.

-          شاید کسی را که با او خندیده ای فراموش کنی ولی کسی را که با او گریسته ای از یاد نخواهی برد.

-         اگر میهمان نبود خانه ها گورستان می شد.

 

به نقل از نشریه ی سروش نوجوان


ادعای آشنایی

به مناسبت ماه رمضان آن شعر معروف عمان سامانی را گذاشته ام.

 

کیست این پنهان مرا در جان و تن

از زبان من همی گوید سخن

این که گوید از لب من راز کیست

بشنوید این صاحب آواز کیست

در من این سان خودنمایی می کند

ادعای آشنایی می کند

کیست این گویا و شنوا در تنم

باورم یا رب نیاید کان منم

خوش پریشان با منش گفتار هاست

در پریشان گویی اش اسرار هاست

گوید او چون شاهدی صاحب جمال

حسن خود بیند به سرحد کمال

از برای خودنمایی صبح و شام

سر برآرد گه ز برزن گه زبام

با خدنگ غمزه صید دل کند

دید هرجا طایری بسمل کند

گردنی هرجا درآرد در کمند

تا نگوید کس اسیرانش کم اند


اخبار سینمایی

این چند خبر را که از گروه اینترنتی Iranian fun  برایم فرستاده شده است در این مطلب برای شما گذاشته ام.

 

+ استدیوی برادران وارنر قصد دارد مجموعه کتابهای کمیک "تیم عدالت آمریکا" محصول کمپانی DC Comics  را به فیلم برگرداند . فیلم که در آن ترکیبی از مشهورترین قهرمانان این کمپانی یعنی سوپرمن ، بتمن ، زن شگفت انگیز ، مرد آب ، فلش و زنبور سبز حضور دارند و با موجودات اهریمنی و بیگانه مبارزه می کنند . کارگردانی فیلم بعهده جرج میلر خواهد بود و گفته می شود فیلم بصورت انیمیشنی سه بعدی و با تکنیک Performance Capture ساخته می شود .

 

+ استدیوی برادران وارنر قصد دارد فیلمی اکشن ترسناک با عنوان "سایه های تاریک" بر اساس یک مجموعه تلویزیونی دهه ۶۰ بسازد . فیلم که قرار است جانی دپ نقش اصلی آنرا بازی کند درباره خانواده ای است که اتفاقات عجیبی برای اعضای آن و اطرافیانشان می افتد و در ادامه آنها درگیر مقابله با خون آشامان ، جادوگران و گرگ نماها می شوند .

 

+ استدیوی نیولاین قصد دارد فیلم اکشن علمی تخیلی "فرار از نیویورک" محصول ۱۹۸۱ ساخته جان کارپنتر را بازسازی کند . نسخه جدید توسط لن وایزمن ، کارگردان آزاد زندگی کن یا بسختی بمیر ، ساخته شده و جرالد باتلر بازیگر نقش اسنیک پلیسکن خواهد بود . داستان فیلم درباره آینده ای خیالی است که در آن منهتن نیویورک تبدیل به یک زندان فوق امنیتی شده و هواپیمای رئیس جهور توسط تروریستها در آنجا سرنگون شده است و یک مجرم به اسم پلیسکن ماموریت می یابد تا رئیس جمهور را نجات دهد .

 

+ پل بتانی (در نقش لرد ملبورن) ،  جیم برودبنت ( درنقش شاه ویلیام) ، میراندا ریچاردسون ( در نقش همسر کنت) ، امیلی بلونت (در نقش ملکه ویکتوریا) ، روپرت فرند (در نقش شاهزاده آلبرت)  و توماس کرشمن (در نقش شاه لئوپلد) در فیلم درام تاریخی "ویکتوریای جوان" بازی خواهند کرد . فیلم داستان زندگی این مکله قدرتمند انگلستان می باشد . فیلم توسط مارتین اسکورسیزی و گراهام کینگ تهیه می شود .

 

+ اوئن ویلسون و جنیفر آنیستون در فیلمی کمدی با عنوان "مارلی و من" برای استدیوی فاکس قرن بیستم بازی خواهند کرد . فیلم که بر اساس کتابی از جان گرگان و توسط دیوید فرانکل ساخته می شود درباره ماجراهای یک مقاله نویس و همسرش با سگ دست آموزشان است .

 

+ وینس وان و ریس ویترسپون در فیلمی کمدی از استدیوی نیولاین با نام "چهار کریسمس" بازی خواهند کرد . در فیلم ، وان و ویترسپون نقش زن و شوهری را دارند که تلاش می کنند تا در روز کریسمس به پدر و مادر هایشان که همگی از هم جدا شده اند سری بزنند .


مرداد 86

در ماه مرداد تلویزیون فیلم های مختلفی نشان داد که من می خواهم چند تای آن ها را معرفی کنم.

گل 2 :‌قسمت دوم فیلم گل ، داستان درباره ی یک بازیکن تازه وارد رئال مادرید است که مادرش را پیدا می کند.

پارک ژوراسیک 3 : این هم ساخته ی استیون اسپیلبرگ است که درباره ی یک پسر و دایی اش است که در محل زندگی دایناسور ها گرفتار می شوند و گروهی برای نجات آن ها به آن محل می روند.

قتل اینترنتی : این فیلم جنایتکارانه که آرماند آسانت در آن بازی می کند درباره ی یک سری قتل های زنجیره ای است که قاتل ، قتل های خود را در اینترنت به نمایش می گذارد.

حماسه ساز : در این فیلم ویل اسمیت و مت دیمون بازی می کنند و داستان آن درباره ی یک بازیکن گلف است که امید خود را از دست داده است و می خواهد این رقابت را ترک کند.

گوست داگ : فارست ویتاکر در این فیلم بازی می کند که روایتگر داستان یک سیاهپوست است که با استفاده از روش سامورایی از دشمنان خود انتقام می گیرد.

روز پس از فردا : این فیلم داستان عصر جدیدی از یخبندان است که دنیس کوئید و جیک گیلنهال در آن در نقش یک پدر و پسر  بازی می کنند که در طی این حوادث از هم جدا شده اند.

رودخانه خاطرات : رابرت ردفورد این فیلم را ساخته و براد پیت در آن بازی می کند. دو برادر پس از بزرگ شدن تحصیل کرده و به مدارجی می رسند.